¡Buenos días. chic@s!
Os voy a poner la tarea para hoy. Recordad que las materias resaltadas en amarillo son a las que debéis prestar más atención. ¡Muy feliz tarea! :)*PLÁSTICA E LINGUA GALEGA:
Hoxe estas dúas
materias van da man. A tarefa para o día de hoxe está relacionada coa
festividade desta fin de semana… quen se lembra? …mmm….ninguén? Bueno, pois este sábado festexabamos A RECONQUISTA DE VIGO!
O que tedes que facer é ou ben imprimir a imaxe e recortar aos personaxes e a roupa ou, se non tendes oportunidade de imprimilas, podedes calcalas da pantalla do ordenador( como facedes cos debuxos nas fiestras da clase) ou, moito mellor, debuxalas vós mesmos (sabemos que sodes uns artistas excepcionais!. Se ides calcar ou debuxar, soamente tedes que facer un personaxe e a roupa que lle ides colocar (non fai faltar copiar todo).
Ben rapaces, xa sabedes
que nos encanta contarvos cousas dos nosos antepasados, imaxinádesvos como ían
vestidos en tempos da Reconquista? Lembrade que foi no ano 1809.
Unha modista amiguiña nosa
Patricia González, experta
en traxe tradicional, preparou un material xenial para que podamos aprender
xogando. Antes de empezar tedes que pensar unha cousa… facían a roupa con
materiais que podían conseguir na casa a través dos animais ou das plantas, por
exemplo.
Prestade moita atención:
Mostra dunha vestimenta de muller de
1809
–Chambra: Camisa longa ata, os xeonllos, de liño
ou algodón (o fío se saca das plantas de algodón ou do liño, as coñecedes?, se a resposta é non podedes buscalas).
-Por encima da camisa pódese vestir un xustillo, un mantón ou un dengue. O xustillo ou chaleco chámase así porque era para suxeitar o peito. O mantón podía ser
de lá de ovella e podía ter debuxos de flores, flocos ou non… O dengue é unha peza de roupa que vai cruzada coma un mantón.
–A saia ou refaixo podía ser de
lá de ovella ou de liño.
Sabedes que para tinguir as teas de diferentes cores utilizaban plantas? Pois sí, algunas plantas ou flores serven para tinguir a roupa de diferentes cores, por iso aínda que fixeran a roupa na casa podía ser de cores moi alegres.
Sabedes que para tinguir as teas de diferentes cores utilizaban plantas? Pois sí, algunas plantas ou flores serven para tinguir a roupa de diferentes cores, por iso aínda que fixeran a roupa na casa podía ser de cores moi alegres.
-A faldriqueira é coma un bolso
que levaban atado na cintura, para meter as súas cousas.
-Escarpíns, calcetíns de lá
gordos.
-Por riba da saia un mandil de liño
ou algodón ou un mantelo feito de lá, por exemplo, que cubre toda a saia.
-É fundamental levar a cabeza tapada porque traballaban no campo e lles
daba o sol ou o frío. No caso das mulleres o máis habitual é que leven un pano da cabeza ou pañoleta.
-Calzadas unhas zamancas de
coiro por arriba e madeira por abaixo. Tamén se lles chama tamancas ou zocos.
Mostra dunha vestimenta de home de
1809
- Pantalóns de liño branco que
serían as cirolas ou roupa interior
que vestían daquela coa posibilidade de cubrir cun pantalón de lá por riba.
–Camisa de liño ou algodón similar
á da muller coa única diferenza de que é máis curta.
-Por riba da camisa os homes levan un chaleco.
-Entre o chaleco e o pantalón unha faixa
ou faxín de lá que servía para protexer as costas do frío e para non
mancarse ao facer esforzos ou cargar pesos.
– Por riba de todo iso unha chaqueta
tamén coñecida co nome de almilla.
-Ao igual que as mulleres os homes levaban sempre a cabeza cuberta. No seu
caso vestían un chapeu, pucho ou pucha.
-De calzado tamén eles poderían levar unhas zamancas/tamancas ou zocos de coiro por arriba e madeira por
abaixo.
*Agora sí, xa sabedes o nome de todas as
pezas? Pois collede as mariquitas que recortáchedes en clase de plástica e
intentade vestilas decindo o nome de todas as pezas… se esqueces alguna…a
volver a empezar! hehehe, pasádeo ben!
*MATEMÁTICAS:
Hoy empezamos con...LA MULTIPLICACIÓN!!! ´Qué?? Cómo?? la MULTIPLI..QuÉ?????
Tranquilos chic@s, os dejamos un vídeo que os va a explicar muy bien en qué consiste eso de multiplicar:
Después de ver el vídeo...os pregunto: ¿A qué era igual multiplicar? .....SÍÍÍÍÍÍ
MULTIPLICAR ES LO MISMO QUE SUMAR VARIAS VECES EL MISMO NÚMERO
Por ejemplo:
Entonces...Cómo era? Ah sí!
MULTIPLICAR ES LO MISMO QUE SUMAR UN MISMO NÚMERO VARIAS VECES.
Ahora, en vuestro cuaderno, debéis convertir estas sumas en multiplicaciones:
4 + 4 + 4 + 4 + 4 =
5 + 5 =
1 + 1 + 1 + 1 +1 +1 + 1 =
6 + 6 + 6 =
0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0 + 0=
RECORDAD: ahora empiezan las tareas que son optativas para el día de hoy.
*SCIENCE:
Recordáis la técnica que usamos en clase "Veo, pienso, me pregunto".

Vamos a hacer un breve recordatorio:
Dividíamos el folio en tres columnas, y ellas escribíamos en la primera VEO, en la segunda PIENSO y en la tercera ME PREGUNTO.
Después de observar la imagen, completamos las columnas con lo que veamos, pensemos y nos preguntemos. ¡RECORDAD! VEO es SÓLO LO QUE VEO, no vale suponer, imaginar, interpretar...sólo, sólo lo que veo (una mujer, un niño, una pelota, un perro) En el PIENSO, ya puedo suponer, imaginar, interpretar...(Pienso que es una enfermera por cómo va vestida, creo que es un perro inteligente, pienso que es una pelota saltarina, creo que es un alumno de Maristas) y en el ME PREGUNTO, escribiríamos una pregunta que desconocemos (¿será una enfermera de un hospital grande o pequeño?, ¿Será una pelota saltarina blandita o dura? ¿el perro es un mamífero o un reptil? )
Pues bien, esta es la imagen:
Ahora hacemos, en nuestro cuaderno, el "VEO, PIENSO, ME PREGUNTO".
*LENGUA:
¿Os acordáis de que era un caligrama? Si no es así, en un momento os lo explicamos. Un caligrama es un poema visual esto quiere decir que con las palabras de un poema creamos dibujos ya sean de personas, animales, paisajes…
Te dejamos un ejemplo para que lo tengas claro:
La tarea de hoy va de eso, de crear un caligrama con el siguiente verso de Federico García Lorca:
Mariposa del aire que hermosa eres.
Mariposa del aire, dorada y verde.
No hay comentarios:
Publicar un comentario